כתיבת דיווח תקלה

דיווח תקלה Bug/Defect Report

דיווח תקלה הוא דוח מפורט בנוגע לבאגים אשר נמצאים במערכת,  מסמך זה מועיל למציאת באגים בחיי מחזור הפרויקט על מנת שהמפתחים ישחזרו/יתקנו את הבאגים במהירות, ובנוסף למנוע באגים עתידיים במערכת.

מסמך זה מכיל:

1.Bug ID – מספר הבאג – על מנת לאתר את התקלה בקלות רבה יותר.
2.Bug Name – התוכנה קופאת/קורסת ברגע ששולחים טופס יצירת קשר.
3.Version Number – מספר גרסה – לדוגמא גרסה מספר 1.1
4.Priority – נמוכה/ בנונית/גבוהה.

נמוכה– תקלה של עיצוב GUI/UI צבע המסך לא על פי מסמך האפיון.

בנונית– תקלה במערכת אבל עדיין אפשרי לעבוד על המערכת.

גבוהה– תקלה במערכת אשר גורמת לקריסה ולא ניתן להמשיך בעבודה השוטפת.

5.Assigned to– למי זה נרשם – מפתח/ מנהל צוות הפיתוח.
6.Reported By– ע"י מי נכתב הבאג.
7.Reported Date– תאריך שנרשם הבאג.
8.Status– חדשה/ נפתחה/ בבדיקה.
9.Environment– סביבת עבודה – באיזה סביבת עבודה אנו מבצעים את הבדיקות – windows 10.

אנחנו נבצע תרחיש על מנת להבין יותר טוב את התהליך.

תיאור התרחיש:

תוכנה נופלת/קופאת בזמן שליחת קובץ יצירת קשר לאתר אינטרנט.

בדיקה מקדימה:

בדיקת ניתוקים ברשת.

(יש לבדוק את הרשת שלנו האם היא תקינה בביצוע תרחיש זה)

דוגמא לניתוקים ברשת שלנו:

פותחים את ה- cmd רושמים PING וכתובת IP של הרשת, במידה ואין רצף תמידי ב- "Reply"

ומופיעה ההודעה "Request timed out"  הודעה זו מעידה על ניתוקים ברשת שלנו. 

בזמן הניתוקים ברשת, התוכנה מתקשרת אל הרשת ללא הצלחה וקופאת. יש לבדוק תרחיש זה שאינטרנט תקין אחרת הבאג שמצאנו לא יתקיים במחשב שיש לו אינטרנט תקין.

טיפ דרושה בדיקה מקדימה מכיוון שבכל פעולה הדורשת יצאה אל הרשת החיצונית אם זה ממשקים חיצונים, אם זה עדכונים לשרת וכדומה יש לבודק את הרשת לפני ביצוע הבדיקה.

JIRA

קימות בשוק מספר תוכנות לדיווח תקלה חלקן חינמיות וחלקן בתשלום.

ממליץ להשתמש ב- JIRA פלטפורמה חינמית, ודי מוכרת בשוק העבודה. 

אחרי התנסות בתוכנה, ופתיחת באגים ניסיוניים

נוכל לרשום ניסיון ב- JIRA בקורות חיים שלנו.

רק צריך להירשם לאתר שלהם ולהתחיל לעבוד.

דוגמא לדיווח תקלה ע"י שימוש ב JIRA ויצוא תיאור התקלה  לקובץ – Word:

כתוב לנו